سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

امروز 15 مهرماه بود. با دوستان خود قرار داشتیم تا در جشنواره کودک و صلح ( در همدان) غرفه محیط زیست را با بازی و کاردستی و نقاشی و نمایش راه اندازی کنیم.

صبح ساعت 6 وسایلی را که جا مانده بود را بردیم. هوا سرد بود.

دوستان نیز تا ساعت 7:30 همه آمدند. شروع به طراحی و چیدمان فضا ها کردیم ساعت 10 آغاز برنامه ها بود که شروعی آرام داشتیم. ولی با اجرای نمایش فضا عوض شد و محدوده غرفه ما به حدی شلوغ شد که دیگر توان نیرو ها برای مدیریت فضا ها و برنامه بسیار سخت شد. 

در مجموع برنامه بر اساس برنامه ریزی های که انجام شده بود مسیر خوبی را طی کرد. ولی از آنچه که ما و گروهمون انتظارشو میکشیدیم بسیار کمتر بود. مدیر کل محیط زیست نیز به برنامه سری زدند و ابراز رضایت داشتند که البته حمایت مجموعه محیط زیست همدان از این برنامه نیز قابل توجه بود.

کار با کودک بسیار انرزی بر است و اغلب خستگی جسمی زیادی داشتیم. ول از نظر روحی بسیار عالی بودیم.

اما با اومدن اس ام اسی کل ذهنم بهم ریخت 

متن اون: اعلام حکم اعدام برای اسد تقی زاده، محیط بان منطقه دنا بود.

کل خوشی های روزمون را خراب کرد. وقتی خبرش را در سبز پرس خوندم واقعا دلم گرفت. که چقدر در حق محیط بانان بی مهری میشه.

به خدا این رسمش نیست.

یه آدم دلسوخته که اسمش محیط بان باشه در حال ماموریت به سمتش شلیک گلوله میشه- واقعا وحشتناکه من تویه صحنه دیدم که خیلی خطرناکه- با این حال برای نجات و احترام به لباسش میجنگه مثل هر فرد وظیفه شناسی. ولی از بد روزگار میزنه یه شکارچی - که از نظر من جز منفور ترین آدمها هستند- کشته میشه. بعد میبرنش برای اعدم

توی این چند سال بیش از 100 محیط بان کشته شدن چندتا از شکارچیانشون باز داشت و اعدام شده اند.

اصلا چرا این مسئله توی روز محیط بان مطرح میشه.

میخوام دینم را نفروشم که ذهنیت هام را نمیگم ولی اگر یک مسئله برام روشن میشه. میگم چه خبریه. واقعا خجالت داره برای سیستم قضایی کشور. از فردا دیگه هیچ محیط بانی جرات تیر اندازی به یه عده آدم پست  را نمیکنند چون حامی براشون وجود نداره و حق دارن و باز این محیط زیست ایران است که مظلوم میماند و میمیرد.

 


[ شنبه 90/7/16 ] [ 12:20 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 75
کل بازدیدها: 582032